Quorngryta med ris

Inlägget postades: 2012-08-03 bloglovin 19:45:49
Vegetariskt bloglovin Kommentar(er) 2
Idag har vi skapat kategorin vegetariskt i i bloggen. Jag(Fanny) äter inte kött och därför kommer lite vegetariska recept dyka upp lite då och då. Kanske finns någon mer som är mer förtjust i vegetariskt? Här kommer ett recept som jag gillar mycket. 
 
För ca 4 personer
300 g quornbitar
1 purjolök
Rapsolja & smör
1 burk kokosmjölk
3 msk sweet chilisås
Salt
 
Stek quornbitarna i rapsolja och lite smör. Strimla purjolök och låt den fräsa med. Tillsätt kokosmjölken, sweet chilisås och salt. Låt koka på svag värme en liten stund. Serveras med ris. 
 

Kommentarer
♡ Mirre - Min vardag i foto

Spännande jag gillar quorn =D

2012-08-04 bloglovin 00:54:28 bloglovin http://myflowergirl.blogg.se
Camy

Jätteroligt! Är själv lakto-ovo-vegg sen några år tillbaka och lider ofta av dålig fantasi när det gäller mat.

2012-08-05 bloglovin 22:02:09

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback